Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania ,,Trakt Piastów” zaprasza do aplikowania o wsparcie w ramach Działania 19.2 ,,Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach Inicjatywy LEADER” w zakresie *Przedsięwzięcia 1.2.1 Podejmowanie działalności gospodarczej.*
Ogłoszenie numer 9/2018
dotyczące naboru wniosków o przyznanie pomocy w ramach podziałania *„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”* objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
*Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Trakt Piastów”*
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność na:
*Przedsięwzięcie 1.2.1. Podejmowanie działalności gospodarczej*
*WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA OBOWIĄZUJĄCE W RAMACH NABORU DLA DANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA:*
*Termin składania wniosków*: 27 lipca 2018r. do 24 sierpnia 2018r.
*Limit dostępnych środków w ramach naboru:*650 000 zł
*Forma wsparcia i intensywność pomocy:*
Premia 50.000 zł wypłacana w dwóch transzach: I w wysokości 80%, II w wysokości 20%.
Intensywność pomocy: 100%
*Miejsce i tryb składania wniosków*
Wnioski wraz z załącznikami na odpowiednich formularzach w 2 egzemplarzach w wersji papierowej (oryginał i kopia) należy składać bezpośrednio w biurze Lokalnej Grupy Działania „Trakt Piastów”, Łubowo 1, 62-260 Łubowo, w dniach: od poniedziałku do piątku w godz.: 7.00 – 15.00 w terminie naboru wniosków.
*Zakres tematyczny naboru:*
Zakres tematyczny operacji jest zgodny z § 2 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–202 – *podejmowanie działalności gospodarczej.*
*Warunki udzielania wsparcia:*
1. Wniosek należy złożyć wraz z wymaganymi załącznikami w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu. Operacja musi spełnić warunki oceny zgodności z ogłoszeniem naboru wniosków oraz LSR (w tym z PROW na lata 2014 – 2020).
2. Operacja musi uzyskać minimalną liczbę punktów oraz mieścić się w limicie środków. W przypadku uzyskania przez operacje takiej samej liczby punktów, o kolejności na liście ocenionych operacji decyduje wcześniejszy numer wniosku.
*Cele LSR planowane do osiągnięcia w ramach naboru:*
*Cel ogólny *1. Wspieranie zrównoważonego rozwoju opartego na lokalnych zasobach
*Cel szczegółowy*1.2 Wspieranie aktywności gospodarczej
*Przedsięwzięcie *1.2.1 Podejmowanie działalności gospodarczej
*Planowane do osiągnięcia w ramach naboru wskaźniki*
Liczba operacji polegających na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa – 13 operacji**
*Sposób składania wniosku *
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w biurze LGD „Trakt Piastów” osobiście lub przez pełnomocnika albo osobę upoważnioną w wersji papierowej. Wnioski nadsyłane pocztą, faksem, drogą elektroniczną lub po terminie nie będą uwzględniane. Złożenie wniosku potwierdza się na jego kopii. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę złożenia wniosku oraz jest opatrzone pieczęcią LGD i podpisane przez osobę przyjmującą wniosek. O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada wnioskodawca.
*Wniosek z załącznikami *
Wnioskodawca składa wniosek wraz z załącznikami oraz dodatkowo dokument potwierdzający spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteria wyboru operacji wymagany na etapie naboru wniosków w ramach przedsięwzięcia 1.2.1:
– Oświadczenie o innowacyjności według wzoru udostępnionego przez LGD, <http://www.lgdtraktpiastow.pl/files/uzasadnienie-innowacyjnosci.docx>
– Potwierdzenie doświadczenia wnioskodawcy <http://www.lgdtraktpiastow.pl/files/oswiadczenie-wnioskodawcy-dot-doswiadczenia.docx>
*Wezwanie do złożenia wyjaśnień lub dokumentów niezbędnych do oceny zgodności operacji z LSR, Uzupełnienia:*
Jeżeli w trakcie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy konieczne jest uzyskanie wyjaśnień lub dokumentów niezbędnych do oceny zgodności operacji z LSR, wyboru operacji lub ustalenia kwoty wsparcia, LGD „Trakt Piastów” może wezwać Wnioskodawcę do złożenia tych wyjaśnień lub dokumentów.
W przypadku wystąpienia w/w wezwania procedura wyboru operacji oraz ustalenie kwoty wsparcia ulega wydłużeniu o 7 dni.
*Dokumentacja konkursowa*
Szczegółowe informacje dotyczące naboru, w tym wzory formularzy wniosków o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami wypełnienia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, Lokalna Strategia Rozwoju, dokumenty potwierdzające spełnienie warunków oraz kryteria wyboru projektu przez LGD określone w LSR, dostępne są w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Trakt Piastów” oraz na stronie internetowej www.lgdtraktpiastow.pl <http://www.lgdtraktpiastow.pl>.
*Dodatkowo informacje*
Informacje są udzielane w Biurze Lokalnej Grupy Działania „Trakt Piastów”, Łubowo 1, 62-260 Łubowo.
Małgorzata Blok – 601 251 501
Agnieszka Miękwicz-Łopyta – 506 862 163
Data ogłoszenia 18-06-2018
*Wniosek i załączniki*
/Formularze/
Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
o1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
oWniosek o przyznanie pomocy (.pdf) – wersja 3z – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/09_11_2017/WoPP_19.2_P_3z.pdf>
oWniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) – wersja 3z – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/09_11_2017/WoPP_19.2_P_3z.xlsx>
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/01_12_2017/IW_WoPP_19.2_P_3z_ze_zm_01.12.2017.pdf>
3) Biznesplan (wersja 3z)
oBiznesplan (.pdf) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/11_10_2017/WoPP_P/BP_P_3z.pdf>
oBiznesplan (.docx) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/11_10_2017/WoPP_P/BP_P_3z.docx>
oBiznesplan – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/11_10_2017/WoPP_P/BP_premie_3z.xlsx>
oInformacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/11_10_2017/WoPP_P/IPbiznesplan_3z.pdf>
*Uwaga!**
*30.05.2018 r. została udostępniona wersja 4z: umowy o przyznaniu pomocy**
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 4z)
oUmowa o przyznaniu pomocy (.pdf) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2018/Umowa_II/umowa_4z.pdf>
oZałącznik wykaz działek ewidencyjnych (pdf.) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2018/Umowa_II/zalacznik_2.pdf>
oZałącznik INFORMACJA MONITORUJĄCA Z REALIZACJI BIZNESPLANU/ INFORMACJA PO REALIZACJI OPERACJI – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2018/Umowa_II/Informacja_monitorujaca_z_realizacji_biznesplanu_Informacja_po_realizacji_operacji__.xlsx_.pdf>
oInformacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2018/Umowa_II/Informacja_IPRB_IPRO.06.06.2018.pdf>
5) Formularz wniosku o płatność (wersja 3z)
oWniosek o płatność (.pdf) – wersja 3z – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/09_11_2017/WoP_19_2_P_3z.pdf>
oWniosek o płatność (.xlsx) – wersja 3z – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/09_11_2017/WoP_19_2_P_3z.xlsx>
6) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z)
oInstrukcja wypełniania wniosku o płatność (.pdf) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/12_10_2017/WoP_P/IWoP_19_2_P_3z.pdf>
oZałącznik nr 2_wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/17_10_2017/Zalacznik_2_WF.XLSX>
oZałącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór – xlsx) – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/12_10_2017/WoP_P/Spr_z__real_BP.xlsx>
oInformacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji biznesplanu – otwórz <http://www.arimr.gov.pl/fileadmin/pliki/wnioski/PROW_2014_2020/Dzialanie_19_2_/2017/12_10_2017/WoP_P/ISpr_z_real_BP_P.pdf>
/Dodatkowo/
– Oświadczenie o innowacyjności według wzoru udostępnionego przez LGD, <http://www.lgdtraktpiastow.pl/files/uzasadnienie-innowacyjnosci.docx>
– Potwierdzenie doświadczenia wnioskodawcy <http://www.lgdtraktpiastow.pl/files/oswiadczenie-wnioskodawcy-dot-doswiadczenia.docx>
/Pozostałe/
– Lokalna Strategia Rozwoju 2016-2023 <http://www.lgdtraktpiastow.pl/article/75>
– Kryteria wyboru operacji <http://www.lgdtraktpiastow.pl/article/100>
– Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis <http://www.lgdtraktpiastow.pl/article/135>