W oparciu o sprawdzone portale i wypowiedzi, których udzielili naukowcy staramy się odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania na temat SARS-CoV-2 i aktualnej sytuacji.
Dlaczego osoby chore na cukrzyce są w grupie podwyższonego ryzyka w czasie epidemii koronawirusa?
– Podatność na infekcje u osób z cukrzycą zależy przede wszystkim od tego, jak choroba jest wyrównana metabolicznie. Są dowody, że im gorsza jest ta kontrola, tym większe zaburzenia w zakresie funkcjonowania układu odpornościowego. Natomiast dobrze wyrównana cukrzyca nie będzie czynnikiem zwiększającym istotnie ryzyko wystąpienia powikłań w przypadku zakażenia” – mówi prof. dr hab. n. med. Dorota Zozulińska-Ziółkiewicz, prezes Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.
Źródło: Puls Medycyny https://pulsmedycyny.pl/czy-koronawirus-sars-cov-2-jest-grozniejszy-dla-diabetykow-985129
Czy osoby młode są poddawane testom na zakażenie koronawirusem?
– Ludziom młodym również wykonuje się testy na zakażenie koronawirusem, ale są one wcześniej poddawane wywiadowi mającemu na celu rozpoznania jak bliski kontakt, potencjalny zakażony miał z osobą chorą. To lekarz decyduje. /dr. Med.Michał Sutkowski/
Jaka jest szansa, aby szybko opracować skuteczną szczepionkę?
– Szczepionka może być typu bardziej złożonego: szczepionka DNA, kodująca antygeny białkowe konkretnych patogenów, przeciwko którym planowane jest uzyskanie odporności lub prosta szczepionka antywirusowa.
W każdym przypadku szczepionki wymagają wielotysięcznych testów na pacjentach z różnych grup wiekowych. Obecnie szczepionka jest testowana najintensywniej w USA. /prof. Władysław Gut/
Czy można się zarazić SARS-CoV-2 u fryzjera czy kosmetyczki?
Jest bardzo małe prawdopodobieństwo zakażenia się koronawirusem w zakładzie kosmetycznym lub u fryzjera, jeśli przestrzegane są warunki higieny i regularna dezynfekcja.
Źródło: www.tvp.info
CZYTAJ: http://www.pobiedziska.pl/naukowcy-o-sars-cov-2/
fot.Marek Lapis, Na zdjęciu: prof. dr hab. n. med. Dorota Zozulińska-Ziółkiewicz, prezes Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.