Planowany przez PKP S.A remont kolejowej linii z Poznania do Warszawy w 2017 roku spowoduje przekierowanie całego ruchu kolejowego m.in. przez Pobiedziska. I tak trasa, przez którą codziennie przejeżdża około 180 składów kolejowych przez remonty obciążona zostanie ruchem blisko 400 pociągów. Przejazdy kolejowe dla kierowców pojazdów jak i pieszych na dzień dzisiejszy zamknięte są średnio 8 godzin w ciągu doby, a w 2017 wzrośnie to do kilkunastu godzin.
Dzięki staraniom Gminy Pobiedziska oraz pomocy Posła Bartłomieja Wróblewskiego problem wzmożonego ruchu pociągów i uciążliwego dla kierowców oraz pieszych przejazdu przez tory zostanie rozwiązany poprzez budowę tunelu i nowych dróg. Polskie Koleje Państwowe przekażą na budowę bezkolizyjnego tunelu kwotę 3.690.000 zł, gmina dołoży ze swojego budżetu 7.000.000 zł. Wykonawcą budowy dróg i tunelu pod torami kolejowymi w wyniku przetargu została firma Strabag. W poniedziałek 29 sierpnia została podpisana umowa na wykonanie całej inwestycji. W ramach prowadzonych prac rozbudowany zostanie węzeł drogowy o dwa skrzyżowania z ruchem okrężnym ( tzw. ronda ) oraz zmieniony przebieg DK 5 w rejonie Skansenu Miniatur. Wymogiem stawianym przez PKP PLK jest rozpoczęcie prac w styczniu 2017 i ich ukończenie w maju 2017.
Podjęte działania spowodują rozwiązanie długoletnich problemów związanych z bezpiecznym przejazdem przez linie kolejową Poznań-Skandawa.